woensdag 6 augustus 2014

Terug in gang schieten!

Fjoew! Dat was een lange blogpauze!
De drukke tijden zijn achter de rug!
Tijd voor vakantie, een grondig opruimplan én enorm veel tijd om te stikken en te bloggen!
Eerlijk gezegd heb ik de voorbije maand al heel wat stiktijd goedgemaakt!
De eerste rustweek zat ik al meteen achter mij stikmachine!
Ik was een vriendin gaan bezoeken op Retrorama. Ze stond daar met haar leuke spulletjes van haar webshop en ik kon het niet laten om deze mooie oorknoopjes te kopen!
Ietsje verder stond ook een tweedehandskraampje, niet zo eentje waar je meteen gegrepen wordt door de geur van oude spullen, maar een verzorgde versie! :) Ik liet mijn oog vallen op een wit hemdje met fijne blauwe lijntjes en een leuke strik, na een beetje twijfelen toch eens gepast en meteen meegenomen!
Dat vind je ook nergens voor €7!
Allemaal tof zo'n bloesje, maar dan kwam het volgende probleem aan bod dat wel iedere vrouw kent: "op wat ga ik dat nu aandoen?"
Aangezien mijn jeansbroek-periode al een tijdje achter mij ligt en ik vooral enorme fan ben geworden van rokjes vanaf ik ze zelf kan maken, was er niet echt een probleem!

Ik duikte mijn stoffenkast in en al snel vond ik hét gepaste stofje om een bijpassende rok mee te maken. Geen katoentje deze keer, maar een stofje dat ik eens in 6 kleuren had meegebracht van het stoffenspektakel voor 2,5€/m kon ik dat ook niet laten liggen! ;) Zeker niet omdat het een stofje is dat helemaal geen voering nodig heeft, dus handig om snel een rokje in elkaar te steken zonder al te veel moeite! :)
Wel geen idee hoe de stof effectief heet, dat zal voor een volgend stoffenspektakel zijn! :)






Het patroon dat ik gekozen heb komt van de klokrok van Madame ZsaZsa. Langs binnen stikte ik een engelse naad om het mooi af te werken. Ik maakte er vooraan nog twee neepjes in zodat het gecentreerder lijkt en nog wat meer sjwoeng kreeg en werkte af met een tailleband en een zijdelingse sluiting met rits en knoop. Et voilà: de gepimpte klokrok door Mie Moustache! :)
Moet er nog retro zijn? ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten