maandag 18 augustus 2014

Meterliefde! -2-

Ondertussen is die minimuis al een eenjarige flinkerd geworden! 
Hoog tijd dus om haar nog eens te verwennen met iets zelfgemaakt!
Het plan was om 2 kleedjes te maken, dus bestelde ik bij Liesellove deze 2 schattige stofjes!
MET verrassingssnoepjes! :D
 Ik ging opzoek naar een patroontje voor maat 80-86. Bleek niet zo simpel te vinden...
Wel vond ik de gratis patroontjes van De Droomfabriek!
Zo'n A-lijnjurkje vond ik wel doenbaar om zo voor een eerse keer een minimensjeskleedje te maken.
Wel was ik nogal geïntimideerd om een knoopsgat -doem.doem.doem- te maken...
Dus besliste ik om de schoudertjes gewoon simpel te houden en achteraan centraal een ritsje te plaatsen (ritsen was ik dan ook al wat meer gewend).
Aangezien ik het volledige kleedje heb gevoerd, was het wel heel moeilijk af te werken rond die armsgaatjes..Iets te petieterig werk voor mijn Janome, vrees ik...
Aangezien ik vorig jaar ook met strikjes had gewerkt en ik die wel fijn vond om te maken, zette ik er twee exemplaren van op het kleedje, in contrasterende stof, die ik nog over had van het pamperzakje!
Simpel en schattig! Meer moet dat niet zijn toch?
Alhoewel...
Zo'n kleedje is wel fijn, maar toch wou ik graag ook iets speels maken..
Zeker omdat de hond des huizes haar eerste Cuddle heeft versnipperd.
Aangezien ik op Pinterest een leuke olifant was tegengekomen, wou ik die wel is maken!
Ik stopte er zo'n belletje in omdat ik dat altijd leuker vind om zo'n geluidje te horen bij een knuffel en ik verstevigde de oortjes met wat vliseline (was een tip van een gelijkgestemde hobbyziel ;p) en klaar was de olifant! Dit alles op een uurtje tijd, een aanrader voor een doe-het-snel-cadeautje! :)
Roze olifant! :)
Toen ik op punt stond aan het tweede kleedje te beginnen kreeg ik een smsje van mijn neef met de vraag of ik geen kleedje wou maken dat mijn metemuis op haar verjaardag kon aandoen..
De themakleuren waren geel, bruin en oranje...
Aangezien het kind midden in de zomervakantie verjaart, zijn dat niet echt de kleuren die dan van toepassing zijn in de kinderkledij...Ze vonden dan ook niets in de winkels...
Let op 3 dagen voor haar verjaardag nog een stofje vinden en een kleedje maken...
Toffe opdracht vond ik dat! :p 
Vooral omdat er veel webwinkels en bakstenen winkels ook met vakantie zijn...
Ik dook dan maar in mijn stoffenkast, op goed geluk...
En jawel, onderaan het laatste stapeltje dat ik bekeek lag deze te blinken!
Soft Cactus for the win!!!





Het eerste Soft Cactus stofje dat ik op het stoffenspektakel vorig jaar in Aalst had gekocht!
Overtuigd van een mirakel, dacht ik dat ik alles aankon, dus de moeilijkheid van het kleedje ging meteen omhoog!
Ik voelde mij meteen klaar voor een nog grotere uitdaging!
Een kleedje uit een bovenstuk en onderstuk, mét knoopjes én geen simpel A-lijntje deze keer, maar een heuse zwierige rok!
Owja, alles nog gevoerd ook!
En dit alles maakte ik op basis van hetzelfde patroontje van De Droomfabriek!
Hoe ik dat zwierig rokje maakte?
Ik bleef 10cm van de stofvouw, trok een evenwijdige lijn en legde daar het doormidden geplooid patroon op. Door die, in totaal, extra 20cm mooi te verdelen, over de gehele rand van het rokje, in nepen en afstandjes kreeg ik een mooi zwierig exemplaar dat perfect paste op het bovenstukje!
Dan kwam het volgende obstakel: de knoopsgaten!
Maar, mijn ferme tante had daarvoor een oplossing: drukknoopjes om in te naaien!
En jawel, perfect! 
Geen knoopsgaten, wel afgewerkt met twee mooie grote knopen en perfect open en dicht met die drukknopen!
Dit was het resultaat -gedreven door meterliefde- haar verjaardagsoutfit!

HOERA VOOR MIJN EENJARIGE METEMUIS! :D





Geen opmerkingen:

Een reactie posten