woensdag 21 januari 2015

Terug van weggeweest!

Lang, veel te lang geleden dat bloggen van mij!

Wat er tijdens deze lange periode van blogstilte vanonder mijn machine gerold is?
Niet veel spijtig genoeg..
Ondertussen heb ik wel mijn kasten nog wat aangevuld met prachtige stofjes van op het stoffenspektakel... En ik heb een nieuw speelkameraadje aangeschaft: de Bernina 700D!
Ondertussen ben ik hem al gaan afhalen en heb ik een eerste kennismakingsles achter de rug, waarbij de dame van de winkel zei dat ik -ik citeer- "een natuurtalent ben"... Thuis was daar wel niet veel meer van te merken.. Het inrijgen van de draden: geen probleem! Maar toen ik op de pedaal duwde kwam er maar enkele centimeters stiksel en toen was het om zeep... Ik wacht op een nieuwe vlaag van geduld en tijd om nog eens een poging te wagen en vriendjes te worden met mijn overlock...
Ook heb ik mijn boekenkast aangevuld: Mijn Tas, Little miss Y's homemade wardrobe en Love at first stitch staan nu rechts van mij te blinken!

Uit dit laatste boek komt meteen ook mijn meest recente stiksel!




In de zomervakantie zag ik op de site van Cas & Nina dit leuke vlinderstofje,
ik was meteen verkocht en bestelde enkele meters!
Door een klein menselijk foutje had ik de stof wel kunnen bestellen,
maar hadden ze niet genoeg meer in voorraad..
Heel correct kreeg ik meteen een mailtje om dit te melden en kreeg ik de keuze of ik mijn centen terug wou of dat ik wat langer wou wachten tot de volgende levering..
Ik koos voor de tweede optie, aangezien ik zotverliefd was op het stofje! :)
En enkele weken later zat er een pakketje vlinders in mijn bus!
Dan kwam het moeilijke gedeelte: kiezen wat ermee te maken...


Onze buren trouwden niet veel later, dus ik wist dat het een kleedje ging worden..
Ik schoot naar mijn boekenkast en bladerde door enkele boeken, zonder veel succes...
Tot ik in een verloren hoekje 'Love at first stitch' tegenkwam...
Aangezien het boek helemaal retro getint is, vond ik er meteen mijn gading: The Megan dress!
Uiteindelijk had ik de dag voor de trouw alle stukken uitgeknipt voor mijn feestkleed..
De dag van de trouw zelf heb ik gestikt alsof mijn leven ervan af hing!
Met als kers op de taart: een eerst keer mouwen stikken!
Dit was het resultaat:
niet enkel meer vlinders in de buik voor mij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten