vrijdag 8 augustus 2014

Hoera voor Maarten!

In januari maakte een vriendin bekent dat ze zwanger was van haar derde kindje! 'Hoera!' dacht ik, 'dan kan ik een zelfgemaakt cadeautje geven!' Een maand later wisten we dat ze een jongentje verwachtten en kon de zoektocht naar stof beginnen! Ik wist dat de papa nogal verzot is op alles wat met auto's te maken heeft, dus moest ik al niet ver zoeken! Ik schuimde het stoffenspektakel in Aalst 2 keer af, maar vond enkel de Vintage Ferdinand van Soft Cactus wel iets hebben. Niet helemaal overtuigd, liet ik het stofje toch maar liggen en zette mijn zoektocht verder. Ik had ergens een heel kleurrijk stofje met autootjes gezien, maar wist niet goed meer waar... Tot ik op mijn Pinterest het stofje terugvond! Ik zette de afbeelding op de facebookgroepen De Stoffenmiekes en Naaien voor vriendinnen en kreeg meteen reactie dat de stof Ready, Set, Go van Robert Kaufman was en nog te vinden was bij Stoffenmie! Meteen besteld en zeer snel in de bus geleverd! Het stikken kon beginnen! :D
Het eerste plan was om een dekentje te maken waar ze hem als kleine spruit konden inwikkelen en als hij wat groter wordt het kon gebruiken als speelmat, dat maakte ik dus! Ik gebruikte het mooie katoentje langs één kant en de andere kant had ik gewafelde badstof voor gekocht, een bruine paspel tussen en klaar! Daarbij maakte ik een knuffel naar eigen ontwerp, helemaal babyproof en met belletje in! Aangezien ik nog redelijk wat stof over had en mijn handen nog kriebelden, maakte ik ook nog een pamperzakje op de wijze van Eloleo, een knisperdoekje met een bolletjesstofke dat ik gekocht had op mijn allereerste stoffenspektakel. Twee stukjes zachte stof tussen en in het midden een mika-inpakpapiertje en klaar! Ook had ik ergens eens een leuke slabber gezien in de vorm van een das, niets beter dan een jongentje om dat is op uit te proberen! Dus ik maakte een patroontje op basis van mijn herinnering en dat resulteerde in een leuke slabberdas!









Drie weken geleden was het dan zover! Ze beviel van een flinke, uit de kluiten gewassen jongen: Maarten!
Ik wou het pakketje mooi verpakken, maar mandjes of dergelijke waren nergens in huis te bespeuren... Daarom maakte ik snel op basis van deze tutorial een mandje van toile cirée, die ik eerder die dag kocht bij Achter de Maan in Gent. Superpraktisch, stevig en presenteert toch nog mooi voor een geboortepakketje? Ik bestelde snel mijn eerste portie labeltjes bij CottonTrends en de dag van ons bezoekje aan Maarten en de kersverse ouders belandden ze in mijn bus! Ik stikte ze nog gauw op alle spulletjes en pakte het cadeautje helemaal in!
De blije gezichten in de ziekenhuiskamer waren een bevestiging voor mijn creatieve kriebels! :)
Hoera voor Maarten!




2 opmerkingen: