vrijdag 15 augustus 2014

Meterliefde! -1-

Een jaartje geleden vroeg mijn neef of ik meter wou worden van zijn eerste kindje!
Trots als een gieter zei ik natuurlijk volmondig '"ja"! Het werd dan ook een knappe meid! :D

Voor haar geboorte wou ik graag iets persoonlijks geven en wat is leuker dan later te kunnen zeggen "dit heeft mijn meter speciaal voor mij gemaakt!"?
Ik had nog maar 3 rokjes voor mezelf gemaakt, veel ervaring had ik niet...
Dus vol moed maakte ik zowel voor mij als voor haar enkel eerste spulletjes.
Ik begon met het moeilijkste: stofjes kiezen! :p Mijn oog was gevallen op de (veel te dure) stofjes van veritas...Maar voor uw metekindje mag dat wel he! ;)
Ik begon met het grootste, zodat ihet vlinderdeken uit "Stof voor durf-het-zelvers"...
Alle stukjes netjes uitgeknipt, proper gezigzagd en dan beginnen stikken tot... ik het geheel binnenstebuiten moest keren en zag dat ik eigenlijk alle stukjes badstof aan elkaar had moeten stikken en apart alle stukjes katoen en dan de twee gehelen aan elkaar moest stikken.. Niet zo goed uitgelegd vond ik toch.. Heb van meerdere mensen gehoord dat ze bij dat stukje alles weer moesten lostornen..
Soit, uiteindelijk is het met een beetje logisch denkwerk goed gekomen en had ik mijn eerste vlinderdekentje in elkaar gestoken!

Daarnaast maakte ik ook een knisperdoekje uit 5 laagjes: Twee mooie katoentjes als buitenkant, twee stukjes zachte dikkere stof en dan in het midden een laagje mika (zo van dat doorzichtig inpakpapier). Hierbij natuurlijk ook de fout gemaakt dat ik dacht dat alles moest zitten zoals hierboven, maar eigenlijk moet je de twee katoentjes met de rechtse kanten op elkaar leggen, met daartussen de lintjes (van bij hema)  langs de binnenkant gericht (ik maak hier nog een tutorial voor) en dan langs de averechte kant van 1 van de katoentjes een zacht stofje, het mikapapiertje en terug een zacht stofje, zodanig dat al dat binnenstebuiten draaien veel makkelijker gaat en het dan nog is uitkomt ook! :) 

Voor in de handtas van de mama maakte ik ook een pamperzakje naar de tuto van Eloleo
Ik naaide er wel nog voor ik de katoentjes aan elkaar stikte een strikje op, zodanig dat het mooi afgewerkt bleef langs de binnenkant.
Voila daar was het geboortecadeautje!

 Maar ergens had ik nog het idee dat er iets ontbrak, dus nog snel voor ons eerste ziekenhuisbezoek, maakte ik deze 'cuddle' (ik vind dat zo'n fijn woord en wie knuffelt er nu niet graag? :D).
De stand van de strik was niet helemaal zoals het hoort, omdat het allemaal nogal snel moest gaan en ik enorm ongeduldig was om mijn metekindje voor het eerst te zien...
Mister Cuddle met scheve strik!
Aangekomen in het ziekenhuis werd ik beladen met een nieuw gevoel, ik noem het "meterliefde"... 
en wat voelt dat heerlijk! :)

1 opmerking:

  1. De fout met het vlinderdeken maakte ik ook... Absoluut niet goed uitgelegd in het boek als je het mij vraagt! :-)
    Prachtige geschenkjes voor je metekindje, genieten maar!

    BeantwoordenVerwijderen