maandag 10 februari 2014

Pauze tussen de kookpotten!

Tussen al het opruimen door (jawel, mijn kamer is nog steeds niet helemaal opgeruimd.. -bloos-)
heb ik even tijd gemaakt om ons mama te helpen met koken voor vrienden die op bezoek kwamen.
Lekker en fijn zo'n pauze tussen de kookpotten! :D
Het plan was om een quiche en wat soep te maken voor 6 personen.. :p
Zodanig dat ze tijdens het keuvelen ook iets konden knabbelen. Zo gezegd zo gedaan en tijdens onze zoektocht naar mogelijke quiches, kwamen er al snel 3 recepten in aanmerking!
Aangezien we niet vies zijn van een beetje werk zijn we dan ook voor 3 quiches gegaan!

De eerste was een quiche met rookworst en savooikool (wat de mannen van het gezelschap wel
Een tweede quiche was eentje die de mama en ik ooit geleerd hadden tijdens een Tupperware-avond, toen ze ons zo'n rode, slappe bakvorm aan de hand gedaan hebben.. We hebben die dan wat gepimpt en het resultaat mocht er wel wezen! Een quiche met spekjes, gerookte zalm, broccoli en geitenkaas... Klinkt veel, maar echt lekker in combinatie met elkaar! :)
En als derde quiche kozen we voor iets frisser: een quiche met brie en een witloofslaatje! Echt top!
aansprak). Persoonlijk had ik er meer van verwacht.. De kool smaakte niet echt door en dus ontbrak er voor mij nog iets dat het echt af maakte...
Heb er wel maar twee uien voor gebruikt en dat was meer als voldoende! :p

De soep die ik gemaakt heb, is vorige week op tv geweest: de lekkere preisoep van Jeroen Meus!
En jawel dat is soep die ik elke dag zou kunnen eten! De kaas die hij gebruikt heb ik niet gevonden in de supermarkt, wel heb ik een oude brokkelkaas genaamd Oudendijk gevonden en die was echt wel lekker! Ik ben nogal gek van de maaltijdsoepen die hij maakt, met wat garnituur in -omnomnom-! Ik heb er als extraatje nog wat snippers gekookte ham aan toegevoegd... Heel lekker! :D
Al dit lekkers heeft het bezoek ook wel kunnen smaken! :) Ze zijn dan ook pas om half 3 's nachts de deur uitgegaan! :p
Dat is nu het leukste wat er bestaat: mensen gelukkig maken met iets dat ik gemaakt heb! :D
(en achteraf zelf nog een stukje kunnen proeven natuurlijk :p)

3 opmerkingen:

  1. Hmm lekkere soep hè, ik heb er een restje kippenfilet in gedaan en de soep was echt heerlijk ;-)
    Jou Quiches zien er heerlijk uit trouwens ..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm is er nog over? Ik kom zeker nog eens langs om naar je creaties te kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel, dames! Heel lekker was het! Maar spijtig genoeg is de 4,5liter er al door! :p Ik geloof dat de volgende kom witloofsoep met curry zal worden, ook een echte aanrader! :D

    BeantwoordenVerwijderen